روش های تاثیرگذاری بر سیاست ها

بازدید: 2386

ترجمه و تالیف: سیدعلیرضا سیاسی راد - هادی حدادی

مدیر پروژه: هومن حاجی پور

ناظر علمی: هومن حاجی پور - اباذر براری

ویراستار: بهاره مختاری

طراحی و گرافیک: ندا کسمائی

تیراژ: 2000 جلد

چاپ: سروش

  

توضیحات کتاب: 

اساس و سرشت اصلی شکل گیری تشکل های اقتصادی و صنفی تاثیرگذاری بر فرایند سیاست گذاری کشور است. با وجود گذشت بیش از 100 سال از شکل گیری انجمن ها و تشکل های اقتصادی در شکل مدرن؛ هنوز تشکل های اقتصادی بخش خصوصی تاثیرگذاری ممتازی بر فرایند سیاست گذاری ملی ندارند. کسب جایگاه موثر در طراحی و تصویب و اجرای سیاست ها ممکن نیست مگر با طرح مشکلات، ضرورت ها، موانعو وضعیت بنگاه ها در شاخه های مختلف کسب و کار در عرصه عمومی. مادامی که نیازها و خواست های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و ... شاخه های مختلف کسب و کار در گستره عمومی و در پیش چشم شهروندان و سیاست گذاران قرار نگیرد و اهمیت آنها مورد پذیرش اکثریت ایشان قرار نگیرد، در دستور کار سیاست گذاران قرار نخواهد گرفت یا به سختی و با هزینه زیاد قرار میگیرد.

صاحبان کسب و کار و سرمایه در جوامع توسعه یافته، این مهم را به خوبی یاد گرفته و در آن مهارت یافته اند. آن ها از یک طرف فرا گرفته اند که خواست ها و مطالبات و نیازهای خود را جمع آوری و اولویت بندی کنند و به علاوه به نیکی مهارت تدوین علمی سیاست ها و از آن مهم تر مهارت به کرسی نشاندن آنرا در محیط سیاست گذاری آموخته اند. پیگیری و رساندن صدای صاحبان کسب و کار به سیاست گذاران موضوع این کتاب است که با ارائه الگوهای موفق بیان شده است.