تحقق اهداف برنامه ششم در رشد کمی سمن‌ها تا پایان دولت

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم مجوز ۱۵۰۰ سازمان مردم‌نهاد جوانان صادر شده است، گفت: قصد داریم تا پایان دولت مجوز ۱۰۰۰ سمن دیگر را صادر کنیم و بدین ترتیب به هدفگذاری رشد کمی سمن‌ها تا پایان برنامه ششم توسعه دست می‌یابیم.

رضا حجتی افزود: قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه به ازای هر ۵۰۰۰ جوان یک سمن به فعالیت بپردازد بنابراین باید ۲۵۰۰ سمن تا آن زمان آغاز به کار باشند بنابراین ما تلاش کرده‌ایم با آگاه‌سازی جوانان، آنان را به فعالیت جمعی و مشارکت نهادمند تشویق  و تسهیلاتی را برای آنها فراهم کنیم تا بتوانند مجوز فعالیت دریافت کنند. 

وی با بیان اینکه هدفگذاری ما تا پایان دولت یازدهم اعطای مجور به ۲۵۰۰ سازمان مردم‌نهاد جوانان است، گفت:  در حال حاضر ۱۵۰۰ درخواست جدید در سامانه اعتبارسنجی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان ثبت شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان دولت ۱۰۰۰ درخواست تبدیل به مجوز شوند و بدین ترتیب به عدد ۲۵۰۰ سمن دست یابیم.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در سال جاری اولویت اول ما رشد کمی سازمان‌های مردم نهاد جوانان نیست، تصریح کرد: توانمندسازی سمن‌های جوانان در کنار رشد کمی‌ اهمیت زیادی دارد. سیاست ما  در این حوزه دانش‌افزایی و ارتقای مهارت سمن‌های جوانان است بدین ترتیب قرار است تا پایان سال جاری ۴۰۰ هزار نفر ساعت آموزش حضوری برگزار شود. این دوره‌ها را سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان برپا می‌کنند و شامل آموزش‌های پایه‌ای و تخصصی می‌شود.

حجتی در پایان گفت: چگونگی کار جمعی، حل خلاقانه مسائل،‌ ارتباط موثر و فنون مذاکره از جمله آموزش‌های پایه‌ای است و از  آموزش‌های تخصصی می‌توان به کارآفرینی اجتماعی و آشنایی با سمن‌های جوانان موفق در عرصه بین‌الملل اشاره کرد. 

 

منبع: ایسنا

ارزش های ما

شورای سازمان های جامعه مدنی رمز بقاء، قدرت یابی و نفوذ خود (و البته همه سازمان های مدنی) را در پایبندی به اصول و ارزش هایی می داند که بر مبنای آن ایجاد شده است. لذا پذیرش و رعایت اصول و ارزش ها شرط حضور و مشارکت در شورا محسوب می شود.  ... ادامه مطلب

تماس با ما

 تلفن : 88834162 داخلی 230
 تلفکس : 86072599
  ایمیل شورا :این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  ایمیل دبیرکل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 آدرس دبیرخانه: خیابان مطهری؛ خیابان سلیمان خاطر (امیراتابک) کوچه درفش پلاک۸
  آدرس کانل تلگرام ما : https://t.me/haajm

خبر نامه

با ارسال ایمیل خود در خبر نامه عضو شوید

 ایمیل رسمی شورا :  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید