وزیر ورزش و جوانان: زنان در رقابت برابر با مردان کارنامه موفق‌تری داشته‌اند/ به ازای هر ۱۵ هزار نفر یک NGO داریم

مسعود سلطانی‌فر در نشست صمیمانه وزیر ورزش و جوانان با دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان و فعالان اجتماعی با بیان اینکه زمانی که سمن‌ها در حل معضلی اجتماعی مانند اعتیاد به صحنه آمدند بخش اعظمی از این مشکل را حل کردند، گفت: بسیاری از آسیب‌دیدگان تا پیش از فعالیت سمن‌ها به مراکز دولتی مانند بهزیستی مراجعه نمی‌کردند. کارنامه موفق سمن‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که آنان در مقایسه با تشکیلات دولتی در این موضوع عملکرد موفق‌تری داشتند.

وی با اشاره به لایحه تفکیک سازمان جوانان از وزارت ورزش و جوانان که در دست بررسی مجلس است، اظهار داشت: اگر که مجلس به تفکیک این سازمان از وزارت ورزش رای دهد و یا اینکه این معاونت در زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان به فعالیت خود ادامه دهد باید رویکرد استفاده از نیروی جوانان و مشارکت آنان در دستور کار قرار داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تاکید دولت و رئیس جمهور در مشارکت جوانان و بانوان تصریح کرد: عملکرد دولت با انتخاب یک وزیر جوان نشان می‌دهد که مسئله توجه به جوانان در مرکز توجه دولت قرار گرفته است و در حال حاضر بین وزارتخانه‌های مختلف و مسئولان برای انتخاب جوانان در سطوح اجرایی نوعی رقابت ایجاد شده است و از این شاخص برای ارزیابی عملکرد مدیران استفاده می‌شود.

سلطانی‌فر با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته در انتصاب مدیران استانی جوانان زیادی در سنین ۳۰ تا ۴۰ سال به کار گرفته شدند، خاطرنشان کرد: بررسی عملکرد این افراد نشان می‌دهد که با موفقیت و رضایت عمومی همراه بوده‌اند. در حال حاضر در حوزه معاونت جوانان نیز به دنبال جوان‌گرایی هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل اخلاقی و مسیر سلامت نیز هر جا مشارکت سازمان‌های مردم نهاد وجود داشته است شاهد موفقیت‌ها و دستاوردهای خوبی بوده‌ایم، ابراز داشت: لازم است تا سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در این حوزه انجام شود. برای مثال سمن‌ها می‌توانند در تعمیق باورهای دینی جوانان نقش موثری داشته باشند و جامعه متدینی را ایجاد کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم پشتیبانی از سمن‌ها و رفع موانع راه آنها بیان کرد: دولت باید تلاش کند تا با نقش حمایت‌گرایانه خود برای گسترش سطح تعاملات سمن‌ها، تنوع بخشیدن به ارتباطات آنان و رفع موانع موجود در فعالیت‌های آنها به توانمندسازی آنان کمک کند.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه در دنیا هر نظام سیاسی که توانسته میزان مشارکت مردم را گسترش دهد از توسعه بیشتری برخوردار است، یادآور شد: تجربه جهانی نشان داده است زمانی که مردم تصدی‌گری بیشتری در امور دارند و دولت تنها در جایگاه نظارتی و برنامه ریزی به ایفای نقش می‌پردازد برنامه‌های توسعه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت با موفقیت بیشتری همراه بوده است.

وی تاکید کرد: سوابق اجرایی زنان در عرصه مدیریتی نشان داده است که هر کجا آنان در رقابت برابر با مردان به ایفای نقش پرداخته‌اند کارنامه موفق‌تری داشته‌اند. بنابراین انصاف نیست که بانوان کشور که گاهی با منابع خودشان ادامه تحصیل می‌دهند نتوانند به درجات علمی بالا و نقش‌آفرینی در امور مدیریتی برسند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه تشکیل مجامع استانی و پارلمان جوانان یکی از اهداف مهم این وزارتخانه است، عنوان کرد: در حال حاضر لایحه جدایی سازمان جوانان از این وزارتخانه به مجلس برده شده است اما قصد داریم تا با انجام یک کار کارشناسی از وقوع مجدد چالش‌های سال‌های گذشته پیشگیری کنیم.

سلطانی‌فر با تاکید بر اینکه از ابتدای عمر انقلاب تاکنون هر کجا حضور مردم گسترده‌تر بوده دولت نیز کارنامه قابل قبول‌تری از خود ارائه داده است، گفت: کشورهای توسعه‌یافته امروز به ازای هر ۱۰۰ نفر نزدیک به یکNGO دارند. این در حالی است که این تعداد در کشور ما یک NGO به ازای هر ۱۵ هزار نفر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه باید بکوشیم تا در دولت دوازدهم زمینه را برای حضور جوانان فراهم‌تر کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر کشور در مسیر درست توسعه قدم برمی‌دارد و آینده درخشانی در انتظار آن خواهد بود. گره‌هایی که بر اثر تحریم‌های گذشته در کشور ایجاد شده بودند در حال حاضر با وجود بدعهدی‌هایی که وجود دارد برطرف شده است و آینده درخشانی در انتظار کشور خواهد بود.

 

منبع: ایلنا

ارزش های ما

شورای سازمان های جامعه مدنی رمز بقاء، قدرت یابی و نفوذ خود (و البته همه سازمان های مدنی) را در پایبندی به اصول و ارزش هایی می داند که بر مبنای آن ایجاد شده است. لذا پذیرش و رعایت اصول و ارزش ها شرط حضور و مشارکت در شورا محسوب می شود.  ... ادامه مطلب

تماس با ما

 تلفن : 88834162 داخلی 230
 تلفکس : 86072599
  ایمیل شورا :این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  ایمیل دبیرکل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 آدرس دبیرخانه: خیابان مطهری؛ خیابان سلیمان خاطر (امیراتابک) کوچه درفش پلاک۸
  آدرس کانل تلگرام ما : https://t.me/haajm

خبر نامه

با ارسال ایمیل خود در خبر نامه عضو شوید

 ایمیل رسمی شورا :  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید