قائم مقام وزير نيرو تاكيد كرد: بايد با كمك سازمان هاي مردم نهاد و رسانه ها، راه ارتباطي با مردم را هموارتر كنيم.
ستار محمودي امروز در آئين آغاز به كار كارگاه آموزشي آب و رسانه، چشم اندازي ملي، منطقه اي و جهاني در محل نيروگاه طرشت تهران افزود: در سال هاي گذشته ابزارهاي اطلاع رساني و انتشار اخبار در سطح جهان با تغييرات زيادي همراه شده است.
وي گفت: آنچه مسلم اين است كه نمي توان در گذشته باقي ماند و جدا عمل كرد، بلكه بايد خود را به طور مداوم با تغييرات همسو ساخت.
محمودي در ادامه به مشكلات خشكسالي در كشور اشاره كرد و گفت: خشكسالي در ايران سابقه اي به اندازه تاريخ كشور دارد كه جز با كمك مردم و به صحنه آوردن آنها به رغم همه محدوديت ها و مشكلات كنترل نمي شود.
وي با بيان اينكه مردم كارفرمايان واقعي هستند، افزود: در اين مكان گردهم آمده ايم تا براي مردم اعتمادآفريني كنيم؛ اگر بتوانيم ذهنيت هاي منفي پيشين را به تدريج از بين ببريم، حرف ها به دل خواهد نشست كه نمونه عيني آن را در جيره بندي آب در تهران در سال 1380 شاهد بوديم. هنوز نتوانستيم مردم را در مشكلات بخش آب با خود همراه سازيم
قائم مقام وزير نيرو ادامه داد: يكسان نبودن ابعاد، كميت ها و دوره هاي زماني در بيان آمار و اطلاعات، عدم برخورداري از ادبيات مشترك، عدم آگاهي از شيوه هاي انتشار اخبار از سوي رسانه ها، عدم يادگرفتن شيوه هاي پاسخگويي، قضاوت نكردن و محكوم نكردن افراد و سازمان ها و اينكه گاهي اوقات مستندات حرفه اي را در اختيار رسانه ها قرار نمي دهيم، از جمله مشكلات و تناقض ها در ارائه و انتشار آمار و اطلاعات در حوزه وزارت نيرو است.
وي اضافه كرد: مسايلي همچون سدسازي، افزايش آب بها، آلودگي منابع آب و... به دليل عدم بهره برداري مناسب از ظرفيت رسانه ها همواره در جامعه مورد سئوال بوده است و متاسفانه نتوانستيم كاري كنيم كه مردم با ما همراه شوند.
محمودي به رشد روزافزون سازمان هاي مردم نهاد غيردولتي(سمن ها) اشاره و آنها را واسط مردم و دستگاه ها برشمرد.
وي تاكيد كرد: بايد با كمك اين سازمان هاي مردم نهاد و رسانه ها، راه ارتباطي با مردم را هموارتر كنيم.
به گزارش سمن یار، كارگاه آموزشي آب و رسانه به مدت چهار روز تا پنجشنبه هفته جاري ادامه خواهد داشت.
اهداف اصلي اين كارگاه كه با حضور مدرسان داخلي و بين المللي از كشورهاي ژاپن و آلمان برگزار مي شود، ارتقاي دانش و آگاهي خبرنگاران نسبت به موضوع هاي كليدي حوزه آب و فاضلاب، شناخت ظرفيت هاي موجود و همسوسازي آن با نيازهاي بخش آب كشور بيان شده است.
آشنايي خبرنگاران با چالش هاي مديريت آب كشور، مروري بر تجربه هاي بين المللي در زمينه آب و رسانه، رسانه ها و مديريت مصرف و تقاضاي آب، شيوه هاي نوين خبرنگاري حوزه آب و بحران آب و نقش رسانه ها، از موضوع هاي محوري اين كارگاه آموزشي است.
برگزاري ميزگردهاي و بحث هاي ويژه خبرنگاران، تور فني و بازديد از سد كرج، آبگير بيلقان، تصفيه خانه آب شماره 2 كن، تصفيه خانه آب جلاليه و ايستگاه تله متري، از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده در اين دوره است.
منبع: ایرنا