گزارش دومین جلسه از مجموعه برنامه‌های «جامعه مدنی؛ موانع، فرصت‌ها، راه‌کارها»

نشست دوم: فرصت‌ها

حاميان جامعه مدني (حجم) به منظور تقويت و بقاي موثر جامعه مدني در ايران، سلسله نشست‌های تخصصي و راهبردي برگزار می‌كند. در میان جوشش‌ها و کوشش‌ها، فرازها و فرودهاي پيچيده‌ای كه جامعه مدني ايران و كنشگرانش در دوران كنوني با آن دست به گريبان است (نشست نخست تحت عنوان تهديدها، كه مجلد مكتوب آن در اختیار علاقمندان قرار گرفت)، دومين نشست تحت عنوان فرصت‌هاي موجود در اكنون و حال جامعه مدني در ايران از فرصت‌هاي واقعا موجود در جامعه مدني، از كم رمق بودن ایده‌های شتابزده و اغلب به مقصد نرسیده، و از فرصت‌هاي موجود و از دست رفته دیروز و امروز و رابطه میان خویش با دیگری، با نهاد، با ساختار، با حاکمیت، شناسايي و معرفي سخن‌ها گفته شد . با اميد اين كه بتوان با نقد و بررسي راه طي شده و نقشه راهي براي اكنون و آينده جامعه مدني ترسيم گردد. باشد تا این امید مبهم ولی شورآفرین پيوند هاي لازم و عبرت اموز بين گذشته و آينده را برقرار و فهم كنشگران جامعه مدني از كنشگري و ادبيات و رفتار و اخلاق مدني را تقويت كند.

ما باور داريم کاویدن این روابط ضرورتی است که از نسبت كنشگران داوطلب در میانه جامعه مدنی نحیف‌ ايران با گروه هاي هدف و جامعه و سياست ابهام زدايي مي كند. حاميان جامعه مدني باور دارند جهان پر از فرصت ها و ایده‌هایی است که به دلايل متعدد در تحقق عینی خویش در مانده‌اند و به انتظارند تا بار دیگر به همت و تلاش دستها و اذهان نو طرحي نو در افكنند. به اين قصد كه امیدی تازه بجوشد و شوری دوباره بیافریند و به كمك كنشگران و آگاهان جامعه افق هاي نو و چشم انداز روشن فردا را ترسيم نمايد.

بدنبال مكتوب نخست، گزارش دومين نشست خدمت شما خوبان تقدیم می‌گردد:

دانلود کنید

ارزش های ما

شورای سازمان های جامعه مدنی رمز بقاء، قدرت یابی و نفوذ خود (و البته همه سازمان های مدنی) را در پایبندی به اصول و ارزش هایی می داند که بر مبنای آن ایجاد شده است. لذا پذیرش و رعایت اصول و ارزش ها شرط حضور و مشارکت در شورا محسوب می شود.  ... ادامه مطلب

تماس با ما

 تلفن : 88834162 داخلی 230
 تلفکس : 86072599
  ایمیل شورا :این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  ایمیل دبیرکل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 آدرس دبیرخانه: خیابان مطهری؛ خیابان سلیمان خاطر (امیراتابک) کوچه درفش پلاک۸
  آدرس کانل تلگرام ما : https://t.me/haajm

خبر نامه

با ارسال ایمیل خود در خبر نامه عضو شوید

 ایمیل رسمی شورا :  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید