نویسنده: مهری شریفی
همه ما کمابیش با مفاهیم کارآفرینی و ارزش های آن در جامعه آشنا هستیم. ارزش هایی از قبیل اشتغال زایی، تولید ثروت، خلق ارزش افزوده، خودکفایی ملی و… از مزایای یک کارآفرینی می باشد.
امروزه با رشد تکنولوژی، همهگیر شدن استفاده از فناوریهای روز، بالا رفتن ارتباطات اجتماعی به کمک وسایل پیشرفته، امکان شبکهسازی آسان و گستردگی شبکههای اجتماعی شاهد موج جدیدی از کارآفرینی با عنوان نورآوریهای اجتماعی بودیم که به تولید محصول و یا ارائه خدماتی پرداختند که به حل مسائل و مشکلات اجتماعی کمک میکند. این شاخه جدید از کارآفرینی علاوه بر ارزش های ذکر شده برای کارآفرینی، منجر به خلق ارزش های اجتماعی می شود که سبب دوچندان شدن قدر و قیمت این شاخه از کارآفرینی می شود.